شهادت «سید حسن نصرالله» مکتب حزب‌الله را مقاوم‌تر کرد

شهادت «سید حسن نصرالله» مکتب حزب‌الله را مقاوم‌تر کرد
مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله نه تنها یک شخص، بلکه یک مکتب بود، گفت: شهادت او باعث و زمینه ساز جاودانگی اش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با سید عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله لبنان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این دیدار ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و یادآوری سال های سال خدمات و مجاهدت های او در محور مقاومت، گفت: شهادت شهید حسن نصرالله، ثلمه ای برای جهان اسلام محسوب می شود.
وی با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله نه تنها یک شخص، بلکه یک مکتب بود، تصریح کرد: طبیعتا یک مکتب با رفتن اشخاص از بین نخواهد رفت بلکه مسیر خود را می پیماید و شهادت او نیز قطعا باعث و زمینه ساز جاودانگی اش خواهد شد و شهادت، انسان ها را جاودانه می کند.
مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: با میراث بزرگ به جای مانده از سید مقاومت، قطعا محور مقاومت تقویت خواهد شد و حزب الله مقاوم تر و باصلابت تر از گذشته مسیر خود را خواهد پیمود.
حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که سید حسن نصرالله تواضع و بزرگواری عجیبی داشت و آنچه در توان داشت در خدمت به محور مقاومت گذاشت، عنوان کرد: به مدت دو سال در اوج بحران سوریه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بودم و خدمات ماندگاری را ازسید مقاومت دیدیم که امیدواریم خداوند متعال خط، مسیر و راه او را استمرار بخشیده و راه او را با تداوم مقاومت به نتیجه نهائی خود برساند.
وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان با همه امکانات در خدمت به محور مقاومت حاضر بوده و آمادگی دارد، اذعان کرد: هر کمکی از این حوزه برآید، آمادگی داریم و با همه توانمندی ها در قالب گروه های جهادی برای خدمت رسانی حاضر هستیم و امیدواریم بتوانیم آنچه در توان داریم در این راه صرف نمائیم.
سید عبدالله صفی الدین، نماینده حزب الله لبنان در تهران با بیان این که توفیق بزرگی خداوند به ما عنایت کرده و آن اینکه می توانیم در مسیر ولایت حرکت کنیم، گفت: شکی نیست که حضور سید حسن نصرالله بین جمع ما و در لبنان تحول بزرگی ایجاد کرد و برکات وجودی ارزشمندی را به جای گذاشت.
وی ادامه داد: بر خلاف تصورات دشمنان، علی رغم شهادت و نبود حضور فیزیکی سید حسن نصرالله در لبنان، روح او در محور مقاومت و در میان رزمندگان حاکم است و همه مطمئن باشند که در ادامه نیز رزمندگان به تاسی از سید مقاومت، سید حسن نصرالله با روحیه قوی تر، محکم تر و با انگیزه تر راه را ادامه می دهند.
نماینده حزب الله لبنان در تهران با بیان این که رزمندگان از سید حسن نصرالله اطاعت می نمودند و حضور مستقیم ایشان در عرصه جبهه و جهاد برکات ویژه داشت که امروز این برکات تداوم یافته است، اظهار داشت: سید حسن نصرالله با همه امکانات هشیارانه عمل کرد و در مسیر خویش با قوت قدم برداشت.
سید عبدالله صفی الدین با اشاره به اعلام آمادگی حوزه علمیه خراسان و برکات حضور حوزه در محور مقاومت، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه زمینه نشر تشیع را فراهم می آورند و به برکت این حضور، امروز شیعیان در لبنان و دنیا موثر عمل می کنند که امیدواریم این اثرگذاری روز به روز بیشتر شده و توسعه یابد.
وی با بیان این که آنچه تاکنون محقق شده حاصل عنایت پروردگار بوده و این توفیقات در محور مقاومت با محاسبات کاغذی، قابل ارزیابی نیست، گفت: اعتقاد داریم برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) می بایست خودمان را آماده نموده و تلاش کنیم تا بتوانیم به احسن وجه زمینه سازی ظهور را انجام دهیم.
نماینده حزب الله لبنان در تهران با بیان این که هدف مقاومت درگیری نیست، بلکه برداشتن سلطه استعمار از منطقه و جهان است، اظهار داشت: در راستای نشر اسلام در جهان می بایست تلاش کرد و تا روزی که اسرائیل نابود شود و اسلام در همه جهان گسترش و توسعه پیدا کند، تلاش خود را استمرار می بخشیم.
سید عبدالله صفی الدین با بیان این که با عنایت پروردگار اسرائیل در آینده نزدیک نابود خواهد شد، تصریح کرد: بدون تردید امکان ماندن اسرائیل نخواهد بود و از همه می خواهیم برای ادامه ماموریت دعا کنند.


كد خبر: 55091  |  تاریخ درج خبر: 1403/07/26  |  کد خبرنگار: 3884  |  نام خبرنگار: حميد محمديان
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
 
نام:
اطلاعات تماس: (تلفن همراه یا ایمیل)
متن:
کد امنیتی:     
بالا