اعلام آمادگی حوزه علمیه خراسان برای همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها

اعلام آمادگی حوزه علمیه خراسان برای همکاری و تعامل با دانشگاه‌ها
مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت جهت‌گیری‌ها و اهداف حوزه و دانشگاه، بر تعامل و استفاده از ظرفیت‌های این دو نهاد علمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط در نشست شوراي استاني دفاتر نهاد رهبري دانشگاه‌هاي خراسان رضوی از اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه سخن گفت و بر تعامل و استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت‌گیری‌ها و اهداف هر دو نهاد علمی تأکید کرد.

وی مدرک‌گرایی را چالش و مسئله‌ای دانست که در مسیر علم آموزی عمیق تاثیر گذاشته است؛ از این رو باید در حوزه و دانشگاه به این قضیه توجه شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه طرح نظام جامع آموزش این حوزه با نگاه به سنت گذشته، گام‌های خوبی در نظر گرفته است، ابراز کرد که این حوزه‌ آماده همکاری در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و‌... را، با دانشگاه‌ها دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط ظرفیت انسانی دانشگاه‌ها را فرصت ارزشمندی دانست که حوزه علمیه می‌تواند در رشد، تربیت و تقویت مسائل دینی و معرفتی ایشان راهنما باشد.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مهدوی‌نسب، رئیس شوراي استاني دفاتر نهاد رهبري دانشگاه‌هاي خراسان رضوی با اشاره به اینکه این نهاد آماده استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خراسان است، گفت: گروه معارف از گستردگی برخوردار است و هر سال تعداد زیادی از دانشجویان این کددرسی را می‌گذرانند.

وی همکاری حوزه علمیه خراسان و نهاد نمایندگی در دانشگاه های استان را شامل عرصه‌های گوناگون توصیف و ابراز کرد: وجود این حوزه با حضور علما و فضلای آن در کنار مضجع منور امام رضا علیه‌السلام موقعیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های مختلف در میان قشر دانشگاهی ایجاد کرده است.

در این جلسه، تعدادی از مسئولان به بیان نظرات و اعلام آمادگی برای همکاری بیش از پیش پرداختند.


كد خبر: 55084  |  تاریخ درج خبر: 1403/07/24  |  کد خبرنگار: 3884  |  نام خبرنگار: حميد محمديان
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
 
نام:
اطلاعات تماس: (تلفن همراه یا ایمیل)
متن:
کد امنیتی:     
بالا