پیام رهبر انقلاب در جمعه نصر، تجلی اقتدار و عظمت کشور بود

پیام رهبر انقلاب در جمعه نصر، تجلی اقتدار و عظمت کشور بود
مدیر حوزه علمیه خراسان در نشست شورای معاونان مرکز مدیریت این حوزه گفت: نماز جمعه اخیر رهبر انقلاب، نمایشی از اقتدار، عظمت، صلابت، امنیت، آرامش و معنویت توامان با یکدیگر بود که در فضای نماز جمعه به خوبی تجلی و نمود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، در نشست شورای معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه در نماز جمعه روز گذشته همگرایی و همبستگی امام و امت در اوج خود دیده شد، تصریح کرد: عظمت و کارکرد نماز جمعه به‌عنوان عبادت دسته جمعی، روز گذشته درک شد و این نماز چندین پیام داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان نخستین پیام آن را اقتدار جمهوری اسلامی و تحقیر دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از حمله نظامی و تهدیدات توخالی مقامات رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بودند که در نماز جمعه حضور خواهند یافت و پس از آن دستور حمله نظامی به دشمن صادر شد، که این حضور با صلابت رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر اقتدار و عظمت کشور را، نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط پیام دیگر این نماز را، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی دانست که از دشمن نباید ترس و واهمه داشته باشند و در محاسبات خود نسبت به توطئه دشمنان اشتباه نکنند و افزود: دیگر پیام نماز جمعه رهبر انقلاب به مردم ایران آن است که در آرامش باشید و آرام زندگی کنید که هر اتفاقی افتاد، در کنار یکدیگر هستیم و خواهیم بود و همه دیدیم رهبر انقلاب با اقتدار، صلابت و امنیت در نماز حضور یافتند.

وی ولایت، همبستگی و موالات را، از دیگر پیام‌های این نماز خواند و گفت: پیام رهبر انقلاب همان است که عنوان کردند دشمن را بشناسید که ما یک دشمن اما با چندین و چند ترفند داریم که در هر جایی به گونه‌ای وارد شده و به شکلی به میدان می آید و تاکتیک‌هایش با یکدیگر تفاوت دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: دشمن گاهی در لبنان، گاهی در یمن، گاهی به عرصه جنگ نرم و گاهی جنگ سخت وارد می‌شود تا به هر نحوی که می‌تواند در امت اسلامی تفرقه ایجاد نموده و به اهداف خود برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه امت اسلامی در هرکجا، یک امت است و مرزهای جغرافیایی مباحث حاشیه‌ای است، تصریح کرد: امت اسلامی باید در کنار یکدیگر باشند و مشکلات هم را حس کنند؛ در امت اسلام همه باید پشت سرهم بوده و با یکدیگر معاضدت و همراهی داشته باشد و هم را یاری کنند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب نسبت به کسانی در موضوعات تندروی دارند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب چنین فرمودند که ما نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم؛ عده‌ای گاهی تحلیل‌های بی‌منطق دارند که فرمایش رهبر معظم انقلاب در این خصوص مورد توجه است که فرمودند: «مقامات کشور و مسئولان نظامی در موقع خود تصمیم می‌گیرند و نباید از روی موضوعات احساسی و بدون منطق، عملکرد مسئولان نظام را زیر سوال برد»

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خداوند را شاکریم در زمان ولایت رهبر معظم انقلاب زندگی می‌کنیم و امیدواریم خداوند حضور ایشان را تا زمان ظهور امام زمان(عج) برای کشور مستدام دارد، اظهار داشت: باید در امتداد خط ولایت رسالت خویش را به درستی انجام داده و وظایف خود را در تبعیت از رهبری دنبال نماییم.


كد خبر: 55037  |  تاریخ درج خبر: 1403/07/19  |  کد خبرنگار: 185854  |  نام خبرنگار: فهيمه قربانيان
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
 
نام:
اطلاعات تماس: (تلفن همراه یا ایمیل)
متن:
کد امنیتی:     
بالا